.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه كار فرهنگي حلقه مفقوده سواحل در شمال

«اقدام فرهنگي مناسبي در سواحل مازندران صورت نگرفته است، نواقص و نارسايي‌هاي طرح دريا بايد به شكل درست برطرف‌ شود، برخي طرح‌هاي سالم‌سازي سواحل قابليت اجرا ندارد و طرح سالم‌سازي دريا بايد بهتر و صحيح‌تر از شرايط فعلي انجام مي‌شد...»

همه اين مطالب در آخرين اظهار نظر معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در خبرگزاري‌هاي رسمي كشور توسط نمايندگان اين خبرگزاري‌ها در مازندران عنوان و منتشرشده است.
شايد كمتر اين‌گونه اظهار نظرها را درباره اقدامات و طرح‌هاي اجرا شده از سوي مسئولان در رسانه‌ها به گوش‌مان خورده باشد و شايد اين به بركت رسانه‌اي بودن هادي ابراهيمي، معاون‌ استاندار مازندران است. به‌هر حال جاي اميدواري است كه دومين شخص استان به‌عنوان جانشين رئيس ستاد تسهيلات سفر مازندران بر مشكلات طرح دريا واقف است و تهديد‌ها را مي‌شناسد.
هميشه اين علامت سؤال براي نگارنده وجود داشت كه چرا مسئولان استان و يا كشور به اين نتيجه نمي‌رسند و يا حداقل اين واقعيت را نمي‌پذيرند كه مي‌شود طرح دريا را بهتر، جذاب‌تر و كم‌خطرتر اجرا كرد، اجراي طرح دريا در ايام تابستان از سال‌هاي گذشته در حال انجام است اما هر سال دريغ از پارسال.
چرا كه به‌گفته معاون استاندار آمار غريق در درياي مازندران هنوز نسبت به‌سال گذشته كاهش نداشته و نگران كننده است، متاسفانه از 134 طرح اعلامي دريا تنها 94 طرح قابليت اجرايي دارد.
گلايه از انجام نشدن كارهاي فرهنگي و عدم‌ خدمات رساني به مردم در نوار ساحلي شايد ازجمله نارسايي‌هاي است كه مسافران و گردشگران سواحل و جنگل‌هاي مازندران با آن مواجهند.
بر اساس اظهار نظرهاي مسئولان درصد زيادي از غرق شدگان دريا در اثر شنا در خارج از محدوده طرح و يا نا ‌آشنايي به منطقه غرق شده‌اند.
آيا اقدامي براي آگاهي و آشنايي مسافران در منطقه ساحلي انجام داده‌ايم، آيا جذابيت و امكانات رفاهي ويژه‌اي در محدوده طرح به مسافران ارائه كرديم تا از اقبال آنان به‌خارج از محدوده طرح بكاهيم، تاكنون چه برنامه فرهنگي براي جذب مسافران و يا استفاده كنندگان از دريا در محدوده طرح انجام داديم تا مانع حضور و شناي مسافران در خارج از محدوده طرح باشيم.
مسافران نا آشنا خسته از راه وارد شهرهاي ساحلي شده و سرگردان، از رهگذران آدرس سواحل امن براي شنا را مي‌پرسند و يا بي‌هدف نقطه‌اي از ساحل را براي استراحت و شنا انتخاب مي‌كنند آيا شهرهاي ساحلي نيازي براي استقرار ايستگاه‌هاي راهنماي مسافران ندارد.
در اين ايستگاه‌ها مي‌شود بسياري از اقلام آموزشي و هشدارها را به گردشگران ارائه كرد.
شايد در برخي موارد نيز ‌برخورد ناپخته و تند عوامل مستقر در طرح، مسافران را براي شنا در خارج از طرح ترغيب مي‌كند.
در اين ميان نقش صدا و سيما پررنگ‌تر مي‌شود چرا كه با ساخت و پخش برنامه‌هاي آموزشي و مستند در حوزه دريا به عنوان يك موضوع ملي مي‌تواند در كاهش غرق‌شدگان و ترغيب آنان به استفاده از محدوده‌طرح ايفاي نقش كند.
متاسفانه هرساله با توجه به فوت تعداد بي‌شماري از هموطنان در دريا تاكنون اين موضوع از نظر مديران و برنامه‌ريزان كشوري و استاني دورمانده و هيچ كدام از شبكه‌هاي سراسري در اين زمينه فرهنگ سازي جدي نكردند.
بايد اين هشدار معاون سياسي امنيتي استاندار را جدي گرفت و همه ادارات مرتبط و غير مرتبط دست در دست يكديگر داد و براي حفظ و جذب گردشگر استان مظلوم و در عين حال سرسبز مازندران چاره‌اي اساسي انديشيد.
استاني كه به بركت جاذبه‌هاي بي‌شمار طبيعي و خداداي تنها در نيمه نخست تير ماه امسال ميزبان بيش از يك‌ميليون و 500 هزار گردشگر بود كه 700 هزار نفر آن تنها از 15 تا 19 تيرماه وارد اين استان شدند.
ضروري است اقدامات فرهنگي در شهرها و سواحل درياي خزر با سرعتي بيشتر و توجهي فزون‌تر انجام گيرد تا از فرصت‌ها به‌نحو احسن استفاده شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.